renowacja żółty

10-02-2014 Zaczynamy kolejny projekt. Karmann Ghia kabrio, rok 1971.
Samochód, ogólnie w dość dobrym stanie, ale należy się dokładnie przyjrzeć kilku elementom.
Ciekawe co się okaże w trakcie. Relacje na bieżąco.

12-02-2014 Samochód prawie rozebrany. wyjęto silnik, zdemontowano elektrykę. Pierwsze spostrzeżenia, skrzynia biegów cieknie i trzeba koniecznie nowe uszczelnienia.

03-03-2014 Pierwszy etap zakończony. Prace blacharskie, polegały tylko na wspawaniu kilku łatek, bo szkoda było ciąć tak dobrego nadwozia. Oczywiście wymieniono obie tylne ćwiartki podłogi. Po oczyszczeniu wszystkich miejsc z nalotu rdzy, lakiernicy wzięli się ostro do pracy. Efekty za ok 2 miesiące.

23-03-2014 Cały czas u lakierników, Prace trwają i niestety procesu nie uda się przyśpieszyć.

tapicer już pracuje, rozebrano dach i siedzenia, wszystkie elementy pojadą do piaskowania i malowania proszkowego. Elementy drewniane muszą zostać zregenerowane, niestety czas jest nieuchronnym niszczycielem. Nowe elementy poszycia dachu już czekają.

08-04-2014 Niejeden powie, że tempo prac się ślimaczy, ale im dłużej odparowują warstwy szpachlówki, tym dla późniejszego efektu lepiej. Tak więc dziś pierwsza warstwa podkładu, jutro szlifowanie

18-04-2014 Lakiernicy obiecali kolor na święta i słowa dotrzymali. Wprawdzie to dopiero pierwsza warstwa, ale Karmann już nabrał świeżości. We wtorek ostatnie pryśnięcie i około czwartku zaczynamy mechanikę.
Na pierwszy ogień pójdzie układ jezdny i hamulce.

24-04-2014 Samochód polakierowany. Teraz czas na montaż.

25-05-2014 Niejednego odwiedzającego tę stronę zdziwi zapewne przedłużający się czas skladania auta, ale stało się tak, że w tzw. między czasie, złamana ręka trochę spowolniła działania. Tak więc teraz, po wstępnej rehabilitacji, znów możemy ruszyć i myślę, że jak to sie mówi wszystko pójdzie z górki:)) Oczywiście nie będe tutaj opisywał sposobu przykręcania każdej śrubki, myślę jednak, ze wystarczy kilka sktótowych zdjęć, żeby się zorientować, że sprawy postępują i auto ma się coraz lepiej. Podwozie jest już po kompleksowej renowacji, wymieniono układ hamulcowy, końcówki drążków kierowniczych i cała płyta podłogowa została pokryta masą konserwującą. zdjęcia pojawią się gdy auto znów trafi na podnośnik.

09-07-2014 Tapicer zajął się dachem. To ostatni etap prac. Zostaje zainstalowany, oryginalny, czarny dach Canvas, Elementy drewniane były w dobrym stanie i po uzupełnieniu małych ubytków, wystarczyło je zakonserwować. Muszą wystarczyć do kolejnej zmiany poszycia dachu. Może za 10 lat? Deska rozdzielcza też otrzymała nowe poszycie.

01-08-2014 Prace skończone. Niestety przeciągnęło sie nieco z uwagi na…. powiedzmy nie do konca uczciwego kooperanta. Auto czekało ponad miesiąc na rzekomo zagubioną część:( Mam nadzieję, że klient też nie będzie ukrywał swojego zadowlenia, auto jest naprawdę fajnie i rzetelnie odbudowane. Pewnie posłuży spokojnie kilka, kilkanaście lat bezawaryjnie.